2012. január 11., szerda

Krumplis-rozmaringos kenyér

Ez a recept Limara oldaláról van.


Krumplis-rozmaringos kenyér

125 g főtt, összetört, kihűtött krumpli
1 dl víz a krumpli főzőlevéből
1 dl víz
1 1/4 tk. só
2 ek olaj
50 dkg liszt
1 tk cukor
2,5 dkg friss élesztő
6 g friss rozmaring

Először a langyos krumplivizet és sima vizet összekevertem a cukorral, és belemorzsoltam az élesztőt, kb 10 perc alatt felfutott szépen. Egy tálba került a liszt és a só. Az élesztős löttybe raktam a 2 ek olajat, majd a liszt közepébe öntöttem és elkezdtem összekeverni. Amikor kezdett összeállni, beleraktam a szétnyomkodott, kihűtött krumplit és a rozmaringot, és összegyúrtam (kicsit száraz volt, ezért raktam még hozzá kicsit a krumpli főzővizéből - nem kellett volna). 15 percig dagasztottam, kicsit ragadós volt, valószínűleg az extra folyadék miatt, lisztezni kellett. Mindenesetre szép tészta lett belőle. Hagytam duplájára kelni. 

Ekkor kilapogattam, bucit formáltam belőle és egy jénaiba raktam, amit előtte kibéleltem sütőpapírral. Hagytam benne még kb 30 percet kelni, amíg megnőtt megint, majd két helyen bevágtam egy éles késsel. 

Sütőt 220°-ra melegítettem, a jénai tetejébe belülről vizet spricceltem, ráraktam a kenyérre és ment a forró sütőbe. 55 percet sült, legközelebb az utolsó 5 percre leveszem a jénai tetejét, hogy vastagabb legyen a héja, de így is nagyon finom lett. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése